האקדמיה להורים של הדרך אל האושר - העמותה לשגשוג ובטחון במזהת
חפש
מומלצים!

קן רובינסון - חזון לחינוך אחר

חלקים קודמים של מאמר זה : חלק 1   

 

כך שכל המאורע הזה הוא הכנה מדוקדקת שנועדה לאפשר לי לעשות הרצאה נוספת עבורכם, והנה היא.

(צחוק)

 

אל גור דיבר, בכנס TED שבו גם אני הרציתי לפני ארבע שנים, על משבר האקלים. והתיחסתי לזה בסוף ההרצאה הקודמת שלי. אז אני רוצה להתחיל משם מכיוון שנתנו לי רק 18 דקות, באמת, אז, אמרתי ש...

(צחוק)

 

אתם מבינים, הוא צודק. אני מתכוון, יש משבר אקלים גדול, ברור. ואני חושב שאם אנשים אינם מאמינים לזה, עליהם לצאת יותר. (צחוק) אבל אני מאמין שיש משבר אקלים אחר, שהוא לא פחות חמור, ושיש לו את אותם המקורות, ושעלינו להתמודד איתו באותה דחיפות. ובזה אני מתכוון -- ואפשר שתאמרו, "תראה, זה מספיק לנו, יש לנו משבר אקלים אחד; איננו צריכים עוד אחד." אבל זהו משבר, לא של משאבים טבעיים, אף על-פי שאני מאמין שזה אכן נכון, אלא משבר של משאבים אנושיים.

 

אני מאמין שבאופן בסיסי, כפי שדוברים רבים אמרו במהלך הימים האחרונים, שאנו עושים שימוש עלוב ביכולות שלנו. הרבה מאוד אנשים עוברים את כל חייהם מבלי שיהיה להם מושג על אופי כישרונותיהם, או אם יש להם בכלל כאלה. אני פוגש כל מיני אנשים שאינם סבורים שהם טובים במשהו.

 

בעצם, אני מחלק את העולם לשתי קבוצות. ג'ירמי בנתהם, הפילוסוף התועלתי הגדול, חידד פעם את השקפתו. הוא אמר, "ישנם שני סוגי אנשים בעולם, כאלה שמחלקים את העולם לשני סוגים וכאלה שאינם עושים זאת." (צחוק) אבל אני עושה זאת. (צחוק)

 

אני פוגש כל מיני אנשים אשר אינם נהנים ממה שהם עושים. החיים פשוט עוברים עליהם בעוד הם איכשהו מסתדרים עם זה. אינם מפיקים הנאה גדולה ממה שהם עושים. הם סובלים את זה במקום להנות מזה, ומחכים לסופשבוע. אבל אני גם פוגש אנשים אשר אוהבים את מה שהם עושים ואינם מסוגלים לחשוב שיעשו משהו אחר. אם תגידו להם, "אל תעשו זאת יותר," אם יתהו על מה אתם מדברים. בגלל שזה לא מה שהם עושים, אלא זה מה שהם. הם אומרים, "אבל זה מה שאני, אתה מבין. זה יהיה טפשי מצידי לוותר על זה, כי זה קשור לאני ההכי אמיתי שלי". אבל זה לא נכון עבור מספיק אנשים. למעשה, להיפך, אני חושב שלבטח זה המיעוט שבאנשים. ואני חושב שיש הרבה הסברים אפשריים לזה. והראשון שבהם הוא חינוך, מכיוון שחינוך, במובן מסויים, עוקר הרבה אנשים מתוך הכישרונות הטבעיים שלהם. ומשאבים אנושיים הם כמו משאבים טבעיים; לעיתים קרובות הם קבורים עמוק. יש לחפש אותם. הם אינם מונחים סתם כך על פני-השטח. יש ליצור את הנסיבות בהן הם יוכלו להתגלות. והיה אפשר לחשוב שהחינוך יהיה האמצעי דרכו זה יקרה. אבל לעיתים קרובות מדיי, הוא לא. כל מערכת חינוך בעולם עוברת שינויים ממש ברגע זה. אבל זה לא מספיק. שינויים כבר אינם מועילים, מכיוון שזה שיפוץ של תבנית שנשברה. מה שאנו צריכים -- והמילים הללו נאמרו פעמים רבות במהלך הימים האחרונים -- זה לא שינוי, אלא מהפיכה בחינוך. יש להפוך את זה למשהו אחר.

(מחיאות כפיים)

 

להמשך... - לחץ כאן ◄

 

כיצד מפתחים את הכשרונות והיכולות של ילדים למרות הכל?

להשתתפות בהרצאה חינם של האקדמיה להורים -

מלא את פרטיך כעת, ולחץ 'אני מעוניין. הזמינו אותי חינם!'

  

שתף שתף עם החברים בפייסבוק את 'קן רובינסון - חזון לחינוך אחר חלק 2 שתף עם החברים בטוויטר את 'קן רובינסון - חזון לחינוך אחר חלק 2